کسب و کار اینترنتی و تجارت

در دنیای امروزه شرکت های دارای کسب و کار اینترنتی نسبت به شرکت های فیزیکی اقتصاد قوی تری دارند، زیرا امروزه افراد ترجیح می دهند در فضای مجازی کارهای خود را انجام دهند و از حضور فیزیکی برای انجام خدمات دوری می کنند،زیرا انجام کارها به صورت مجازی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.این تغییر رفتار در مصرف کننده ها باعث شده است که اقتصاد جدیدی در اینترنت نمایان شود و شرکت ها و کسب و کارهای جدید بسیاری در اینترنت شکل گیرد.کشور عزیز ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و تحت تاثیر تحولات اینترنت قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز بسیار بیشتر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.همچنین در عرصه وب و کسب و کار اینترنتی همه ی مشاغل می توانند با تکنیک سئو به معرفی خود و ارائه خدمات بپردازند.

کسب و کار اینترنتی و تجارت

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. خرید و فروش اینترنتی به کوچک ترین کسب و کارها نیز امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا نمایند. امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از اینترنت استفاده می کنند که ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز ، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند. جذابیت اینترنت در این است که همه افراد در همه جای دنیا می توانند از آن استفاده کنند. همه افراد می توانند دیگران را از وجود آن مطلع نمایند و از این طریق به اهداف خود دست یابند.

بسیاری از افراد، کسب و کار الکترونیکی را با تجارت الکترونیک اشتباه می گیرند در حالی که این دو مبحث با یکدیگر متفاوت است.به عبارتی کسب وکار الکترونیکی به مجموعه فعالیت های مربوط به کسب وکار اینترنتی از جمله مباحث بازاریابی،مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش ، همکاری باسرمایه گذاران و .. که از طریق شبکه اینترنت انجام می گیرد اطلاق می شود. درحالی که تجارت الکترونیکی تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت است و خود، زیر مجموعه ای از کسب و کار الکترونیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید