تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در جهت افزایش فروش، و بهبود برندینگ و بازاریابی شرکت‌ها در فضای آنلاین انجام می‌شود.دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بین‌رشته‌ای محسوب شده و پیشرفت در آن نیازمند داشتن اطلاعات مناسب در زمینه‌های مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین می‌باشد. هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ در جهان و ایران در حال شروع یا گسترش فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود هستند و در تلاشند سهم بودجه تبلیغات و بازاریابی سنتی خود را کاهش دهند و آن سهم را بر روی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی متمرکز کنند. تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای یک شرکت جهت تعیین اهداف و اولویت‌های بازاریابی در فضای آنلاین بسیار مهم است.

بازاریابی دیجیتال در عصر حاصر

یکی از مهم ترین ویژگی های عصر حاضر پیشرفت چشم گیر علم و فناوری است،در این راستا ایجاد ارتباط شبکه های مانند اینترنت یک رکن اساسی به شمار می رود و این روزها کسب وکارهای آنلاین به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت های بزرگ و حتی کسب وکارهای سنتی به سمت اینترنت و دنیای مجازی در حال حرکت هستند. بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارای شاخه های بسیاری است،اما برای حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ داشتن یک وب سایت اولین قدمی است که شرکت ها و حتی افراد، نیازمند آن هستند.

 دیجیتال مارکتینگ

 

با توجه به جدید بودن حوزه بازاریابی دیجیتال در سراسر دنیا، تنها ۴۷٪ از شرکت‌ها اقدام به تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار خود نکرده‌اند. به‌عبارت‌دیگر آن‌ها فعالیت‌هایی برای بازاریابی آنلاین انجام می‌دهند ولی برنامه و استراتژی جامعی برای آن ندارند. تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای شرکت‌ها مزیت رقابتی ایجاد کند و آن‌ها را برای رسیدن سریع‌تر به اهدافشان یاری دهد و همچنین در سئو کمک فراوانی نماید.  لذا شرکت های می توانند با رعایت اصول اساسی بازاریابی و نمونه‌برداری مناسب با توجه به بازارِ ایران، تصویر مناسبی از برندِ خود در ذهن مشتری ایجاد کنند و عنوان برند محبوب را به خود اختصاص دهند، همچنین می‌توانند با برنامه بازاریابی دیجیتال فعالیت فروش آنلاین خود را گسترده نموده و فعالیت‌های خود را در حوزه بازاریابی دیجیتال به‌صورت منسجم و یکپارچه دربیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید